- Звітність про використання коштів
- Замовлення підручників
- Нормативно-правові акти
- Структура та орган управління
- Мова навчального процесу
- Статут КМВПУЗТ
- Ліцензії
- Правила прийому 2024
- Кадрове забезпечення
- Вакансії
- Ліцензійний обсяг
- Фінансово-господарська діяльність
- Перелік освітніх послуг
- Звіт директора КМВПУЗТ
- Освітні програми
- Моніторинг якості освіти
- Гуртожитки КМВПУЗТ
- Мережа та контингент
- Інклюзія та доступність
Участь у міжнародному засіданні керівників партнерських навчальних закладів
Наприкінці вересня на базі школи «Орнаті» (Грузія) відбулося засідання керівників партнерських навчальних закладів із Грузії, України, Словаччини, Молдови, Латвії, Польщі, Азербайджану та Вірменії. Україну представляли Стецюк Андрій Олексійович – директор Козятинського міжрегіонального вищого професійного училища залізничного транспорту та Осіпчук Лариса Василівна – заступник директора.
Метою зустрічі було ознайомлення із системою освіти Грузії на прикладі школи «Орнаті». Середня освіта у Грузії – це окрема інституція. Багато випускників йдуть в професійні коледжі, вони отримують професію і дуже часто заробляють набагато більше тих, хто закінчив вуз. Але разом з тим, рівень освіти, який дає середня школа, має бути високим. Для цього проводяться атестаційні іспити з 8 предметів спеціальним центром у режимі он-лайн закритого інтернет-зв`язку. Учні дають відповіді в школах. У кожному класі перебувають спостерігачі, а також камера, яка записує відео і аудіо. Діти отримують питання, які комп`ютерна система сама міксує. Під час атестаційних іспитів використовується так звана "катова" система - computer adoptive test. Це коли тестова програма підлаштовується під тестованого. Якщо дитина відповіла неправильно, наступне запитання буде легше з меншою оцінкою. Якщо правильно - наступне питання буде важче, але бал за нього буде вищим.
В атестаційних іспитах знання оцінюються із 6-го по 11 клас. Питання видають з усіх предметів.
Закінчуючи середню школу діти повинні знати не тільки ті предмети, які їм потрібні для вступу до вузу. Будь-який випускник, незалежно від того, де він буде навчатися, повинен знати якийсь мінімум з фізики, хімії, біології, історії та інших предметів.
Крім цього, для вступу у вуз усі випускники школи в Грузії складають 4 іспити: три обов`язкових (логіка, грузинська мова та іноземна мова) і четвертий - на вибір.
Англійська мова вивчається з першого класу. Також усі першокласники отримують подарунок від держави - нетбук.
Під час проведення «круглого столу» із представниками Міністерства освіти Грузії, місцевої влади та громадськими діячами ще розглядалися питання фінансування навчальних закладів та управління ними.
У середній школі фінансування залежить від ваучера, який іде за дитиною. Держава бере на себе турботу про оплату навчання школяра. Якщо учень іде у приватну школу - ці гроші йдуть у приватну школу. Якщо вибирає державну - то, відповідно, гроші йдуть у державну. Тобто у школи немає постійного бюджету. Він залежить від того, скільки дітей її вибере. Це є абсолютно децентралізована система, що заохочує конкуренцію між школами.
Управління школами в Грузії здійснює Опікунська рада, яка обирає директора школи. І школи і вузи є автономними утвореннями і свою фінансову діяльність проводять самостійно.
Робота школи «Орнаті» є прикладом втілення нових освітніх реформ. Обмін досвідом з такими партнерськими навчальними закладами дає можливість реалізовувати у себе кращі надбання в освітній галузі.